Poskytování informací týkajících se činnosti školy veřejnosti
Dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím je škola povinna poskytovat veřejnosti informace týkající se činnosti školy. Informace (včetně pořízení kopie údajů a sazebníku za ně) lze žádat osobně na sekretariátu školy, písemně nebo telekomunikačním zařízením.
Postup při podávání žádostí o poskytnutí informace
1. Datem podání žádosti je den, kdy ji škola obdržela.
2. Náležitosti žádosti:
* komu je podání určeno
* kdo je činí (nelze žádat anonymně)
3. Posouzení žádosti:
* nesrozumitelná, výzva žadateli o upřesnění do 30 dnů
* nevztahuje se na činnost školy, žádost se odloží a sdělí se to do 3 dnů žadateli
* řádná, do 15 dnů od přijetí nebo upřesnění poskytne škola písemně požadovanou informaci
4. Pokud škola nedá ve stanovené lhůtě informaci, může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
5. Škola je oprávněna žádat úhradu nákladů spojených s vyhledáním informací, pořízením kopií apod.
Škola je povinna přijímat a zařizovat správné a včasné vyřízení stížností a oznámení.
Postup při podávání stížnosti
1. Stížnost proti učiteli se podává řediteli
2. Stížnost proti řediteli se podává zřizovateli
3. Ústní stížnosti se vyřizují pokud možno ihned při podání, nelze-li je vyřídit ihned, sepíše se záznam
4. Možné výsledky šetření:
* stížnost oprávněná
* neoprávněná
* neprokazatelná (stěžovatel se odkáže na občansko právní cestu)
5. Stížnost je vyřízena, jakmile byla po jejím prošetření učiněna potřebná opatření k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn.
6. Organizace má za povinnost neprodleně provést opatření potřebná k odstranění závad zjištěných při prošetřování stížnosti a zajistit, aby se neopakovaly
7. Organizace, která stížnost vyřizovala, je povinna sledovat, zda opatření uložená ke zjednání nápravy jsou řádně plněna.
Lhůty k vyřízení stížností
* do 10 dnů ode dne doručení příslušné organizaci
* do 5 dnů ode dne doručení stížnosti (ne ústní, ne doručeny osobně), kterou nelze vyřídit do 10 dnů, organizace potvrdí příjem stížnosti
* do 30 dnů ode dne doručení stížnosti (ty, které nelze vyřídit do 10 dnů)
* do 10 dnů - organizace, která stížnost postoupila jiné organizaci k prošetření, je povinna ji vyřídit do 10 dnů po obdržení zprávy o jejím prošetření
Stížnosti, které přísluší šetřit jiným orgánům, je nutno postoupit do 5 dnů ode dne jejich doručení. Stěžovatel musí být o postoupení stížnosti vyrozuměn.
Stížnost je nepřípustné postupovat k vyřízení pracovištím a pracovníkům, proti nimž stížnost směřuje. Požádá-li stěžovatel, aby jeho jméno nebylo uváděno nebo jestliže to je v zájmu správného vyřízení stížnosti, postoupí se opis stížnosti bez uvedení jména stěžovatele.
Ředitelství ZŠ 545 230 160
Ředitelka 727 900 510
Zástupkyně 602 505 066
Školní jídelna 545 230 344
Školní jídelna 602 505 062
Kancelář 545 230 160
Kancelář 602 505 025
Kancelář + fax 545 219 877
ŠD I. Emrová 602 505 119
ŠD D. Unzeitigová 722 732 101
ŠD A. Hauserová 722 414 547
ŠD L. Slížková 702 659 170
ŠD K. Zubíčková 702 659 169